sábado, 28 de diciembre de 2019

Notícia del periòdic el País

El model trilingüe a l'escola catalana s'ha estancat en els últims cursos. Va arrencar en 2012 i va créixer, però des de 2016 amb prou feines s'ha mogut. En el curs 2018-2019, els percentatges amb prou feines han avançat en relació amb l'any anterior: el 64,7% dels centres de primària i el 58,3% dels de secundària van impartir almenys part d'una assignatura en anglès. La majoria es van adherir a un programa de formació del Departament d'Educació per a l'aprenentatge en la llengua estrangera basat en projectes. La Generalitat en fa un balanç positiu, però els sindicats reclamen més formació d'anglès per als professors.
Un alumne en classe d'anglès en una escola de Barcelona.
CC OO i UGT veuen amb escepticisme la iniciativa, entre altres coses, pels mals resultats que, segons la seva opinió, ha mostrat l'anglès com a llengua vehicular a la Comunitat de Madrid. Un 35,3% dels centres de primària i un 41,7% dels de secundària continuen limitant l'anglès a l'aprenentatge de la llengua.








El sistema educatiu de Catalunya -públic i privat- compta amb 1.309 docents que, sense impartir assignatures específiques de llengua anglesa, estan acreditats per utilitzar-la per impartir altres matèries. La majoria, un 57%, tenen acreditat el nivell B2, el First Certificate de la Universitat de Cambridge o el 5è curs de l'Escola Oficial d'Idiomes. És el mínim requerit. Un 27,1% disposa d'un coneixement avançat (C1) i un 3,20% té el màxim nivell en aquesta llengua per a persones no natives (C2). Un altre 12,2% ha cursat una llicenciatura o grau en Filologia Anglesa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario